Peking , Olimpia !

Kinában fontos szerencse szám a nyolcas / 8 /, de ez a szám nekem is szerencsét hozott. Az Olimpia nyitóünnepsége 2008.08.08 .-án 8 óra 8 perckor volt . Én tagja lehettem 8 napig Pekingben annak 8 tagu E-on csapatnak , akik egy internetes regisztrációs - " adjunk közösen energiát "- játékon, főnyereményként utazást nyert.

Augusztus 16. - 25.- ig élveztük Pekingben a Pegazus Sport - Tours Kft. utazási iroda vendégszeretetét a négy csillagos Longmail Hotel -ban.

Az elhelyezés érdekessége az , hogy a hotel területén működött a Magyar Olimpiai Klub és a Pekingi Szurkolói Klub. Az Olimpiai Klub vendéglátói 22 régi olimpiai bajnok, akikkel kötetlen beszélgetések, találkozók alakultak ki és személyes jelenlétükkel tették még szinesebbé az ott tartózkodásunkat. Találkoztam Dr. Kárpáti György, Czene Attila, Kovács Ági, Rózsa Norbert, Németh Angéla, Dr. Magyar Zoltán, Dunai Antal, Koko, Pullai Imre, Szabó József, és még sok régi olimpiai bajnokunkkal.

Az klubban minden este program keretében az olimpián résztvevő sportolók is vendégeskedtek, így jártak a nálunk a kajakosok, vivók, atléták, úszók, és igy került sor Cseh Lacival személyes beszélgetésre.

A játékokra 6-6 belépőt kaptunk : üldözéses kerékpár férfi-női döntők, strand röplabda, birkózás, ökölvivás, vizilabda elődöntő -Magyarország-Montenegró mérkőzés igazi csemege volt számomra,- atlétikai versenyek a " madárfészek " stadionban igen nagy élményt jelentettek. A stadionok, uszodák és csarnokok fantasztikus építmények, a modern építészet csodái.

A sport események látogatása mellett igyekeztünk Peking nevezetességeit is felkeresni. Amit érdemes megnézni az utikönyv szerint azt mi megnéztük,: a Kinai nagyfalat, Tienanmen teret, Tiltott várost, Nyári palotát, Láma templomot, Ég templomát, bemerészkedtünk egy hutungba is mely egy jellegzetes kinai épitészeti stilus, kialkulásuk 700 évre vezethető vissza.

E nyolc nap tapasztalata alapján mondhatom, hogy Peking egy lüktető sok arcu 14 milliós nagy város, az Olimpiára készülés négy éve alatt óriási fejlődésen ment keresztül - mesélték a Kinában tanuló egyetemisták-. Az olimpiák után hogyan tudják megőrízni és tartóssá tenni a tisztaságot, rendet, a szmog mentességet, a virágos város részeket, nem tudom - remélem, hogy megoldják.-
A méretekre jellemző, hogy egy-egy stadion megközelítése kb. 2 - 2 és fél órai utazást jelentett, metróval és gyalogszerrel. Ha valahol segitségre volt szükségünk akkor a városban mindenhol jelen voltak és segitettek az önkéntesek , - mindezt kedvesen és mosolygósan -.

Tele élménnyel , több mint kilenc órás repülő út után igen fáradtan érkeztünk haza a gyulai verseny előtt pár nappal, ez a fáradság látszott az eredményeimen, de megérte.